onsdag 15 december 2010

9 dagar kvar!

Dagen närmar sig sitt slut
jag sitter ensam vid köksbordet med några ljus tända
och en tekopp i min hand
Barnen stökar på vinden och mannen har ännu inte kommit hem
Är glad över dagen som varit en helt vanlig dag
- vad är bättre än det?
Tänker på en godnattsång som det var länge sedan jag sjöng:

Nu är dagen slut, den dag Du gett åt mig
nu är jag trött, min Gud, snart sover jag
Du blir ej trött som jag
när jag vilar vakar Du
över mig, båd' natt och dag.

Tänk vad bra!

2 kommentarer:

monica sa...

Härligt att du skriver varje dag, roligt att gå in och läsa.
Ses väl på julfest imorgon, men ha det bra annars över jul.

Ingela sa...

Hej Monika!

Tänkte att jag skulle sätta mitt bomärke idag så att du ser att jag var här liksom de flesta andra dagar. Ha nu så trevligt på julfesten! Ibland är det kul när livet har lite extra ingredienser. Men, på det hela taget är jag rätt överens med dig gott när det bara flyter på... Kram Ingela