fredag 17 december 2010

7 dagar kvar!

Städa, städa varje freda' å varenda jul - det tycker jag är kul!
...eller inte! Nja, jag tycker det är kul att HA städat
och har jag tid och är pigg kan det till och med vara kul att städa
Så här före jul finns många traditioner att ta hänsyn till
en av dem är att ha huset städat i alla vrår till julafton
Men jag har nog aldrig följt den traditionen helt och hållet och inte blir det så i år heller!
Men visst är det skönt att få städat något utrymme
som den övriga delen av året inte ser en trasa!
Har påbörjat genomgången av kökskåpen,
slipper ju i alla fall byta hyllpapper som vi alltid gjorde hemma när jag var barn
- av den enkla anledningen att jag inte använder något hyllpapper!
Om jag hinner klart till jul?
Återstår att se...
För att sporra till städning av skåpen får varje skåp en lapp med en glad gubbe på när det är städat!
Alla sätt är bra utom de dåliga!
Men i kväll blir det ingen städning, gränsen för vad man bör göra under en dag är nådd med råge, så det får sparas till en annan dag - eller till efter jul!

Skön helg till er alla!
Kram

Inga kommentarer: