söndag 21 april 2013

Tillbaka


Kära vänner! Efter en helt självvald paus är jag tillbaka igen, för en stund i alla fall. Våren är här och det är så härligt att se hur livet återvänder i takt med ljuset. Det som varit kallt och fruset smälter, och sakta men säkert börjar livet spira igen.

Jag fick igår vara med på en inspirationsdag för kvinnor. Först hade jag tänkt hoppa över den på grund av allt för mycket jobb den senaste tiden. Men när en vän ville ha med mig anmälde jag mig i sista stund. Och det ångrar jag inte. Det blev en dag med mycket ljus och värme, som smälte mycket av det som varit fruset i mitt inre. 

Så nyttigt att i en varm gemenskap få påminna sig om vad som är det viktigaste i livet. Att få vara stolt och glad över det man har, att vända jantelagen ryggen och få skratta tillsammans. Jag ska nu fokusera på det som får mig att må bra och ger mig energi. Då kan jag också ha energi att dela med mig av allt det goda jag fått.  



På en gudstjänst idag sjöng min man "Gud är ljus" av Ingemar Olsson och jag vill dela med mig av den texten till dig idag. På återseende!


Molnen kan komma för solen
Men solen lyser ändå
Även om allting är mörkt på natten
Ljusnar det dagen därpå

Ljuset som lyser i världen
Kan aldrig mörkret rå på
Det lyser upp varje steg på färden
Så att man vågar att gå

Gud är ljus
Inget mörker finns i Honom
Gud är ljus

Ljuset vet allting om alla
Det kanske skrämmer en del
Som föredrar att gå kvar i mörkret 
Hellre än avslöjas helt

Men om vi vill vandra i ljuset
Kommer vi närmare varann
Det smälter bort allting stelt och fruset
Det gör gemenskapen sann

Gud är ljus
Inget mörker finns i Honom
Gud är ljus

6 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du är tillbaka :) Du skriver så fint :) Kram Yvonne

adina sa...

Tack för er närvaro i går!
Vi är så glada att vi fått er till vänner!!! Ser fram emot fortsättningen. Och sommaren som kommer med allt vad det innebär. "Gud är ljus - inget mörker finns i Honom" Därför kan vi fortsätta! Kramar

Anonym sa...

Har saknat dej! Det är så givande att läsa dina små inlägg...de prickar rätt allt som oftast :) Kram Tove.

Anonym sa...

Tack för att du är här igen.
Och tack för ännu en fin och tänkvärd text.
Må så gott.
Kram
Elisabeth

Monika sa...

Tack för era fina ord! Jag ska försöka uppdatera nu och då, inspiration finns men det är lite sämre med tiden just nu! :)

Kram Monika

Inger sa...

Instämmer med de andra. Såååå roligt att läsa nåt nytt av dig... men jag borde ha kunnat polska igår!