fredag 9 april 2010

Tryggare kan ingen vara

Att göra som man alltid brukar kan kännas tråkigt ibland
men samtidigt så ger det en trygghet i all sin enkelhet.

Som när jag sår frön varje vår även om de långt ifrån alla gånger blir till fullvuxna plantor, men det är så roligt att se när det växer.

Som när barnen klär ut sig till påskkärring en gång om året och går runt i gårdarna, önskar glad påsk och får kannan full av godis.

Eller som när mannen och jag tar en fika efter maten och spela yatzy, även om ingen av oss egentligen bryr sig om hur det går, men vi får en stund tillsammans och pratar om dagen som gått samtidigt som vi spelar.

Som att be aftonbön tillsammans med barnen. Här om kvällen när jag kröp ner i sängen bredvid vår yngsta la jag armarna om henne och hon om mig - "vi är som knäppta händer" sa hon innan vi bad.

Tryggare kan ingen vara.....

3 kommentarer:

Ingela sa...

Ett visst mått av förnyelse och friskt blod är ibland välkommet.

Men ingenting går upp emot det kära välkända. Det är tryggt och att kunna vila i dessa intrycken är sann lycka!

Vilken kommentar från ett tryggt barn. Tack för att du delar med dig!

Kram Ingela

Gudrun sa...

Säger som Ingela, en gullig kommentar från ett tryggt barn.
Trygghet är att känna igen sig.

Önskar dig en bra dag.

Inger sa...

Tänk att jag kan sitta här och njuta av dina tankar och visa ord.
Var välsignad!