söndag 19 juni 2011

Att leva nu

Så var den då här den sköna sommaren! Äntligen har semestern börjat och jag får slappna av - och vad händer? Jo, jag blir enormt trött och känner att luften går ur mig...
Allt jag drömt om, allt jag vill göra är plötsligt möjligt men tanken på allt gör mig matt!
Men jag tröstar mig med att det brukar vara så här och att det går över! Snart är jag inne i semesterlunken när ett program om dagen är tillräckligt, när frukosten får ta två timmar, när vi har tid att spela de där spelen och när största nöjet för familjen är att bada bastu vid sommarstugan och doppa oss i sjön - minns tre gånger efter varandra! Att växla tempo är inte helt enkelt men det får ta sin tid - är ändå glad att få lägga kalendern åt sidan och programera in autosvar på mailen! Nu är tid att leva i nuet!

1 kommentar:

Ingela sa...

Hej, ett tag sedan jag var här. Förstår vad du talar om skönt att ha referensram och veta och vänta på att det vänder!

Ha det gott

Ingela på hallplat-ahus