måndag 26 juli 2010

Hälsningar från Viking Isabella

Allt har sin tid!
Nu har jag fått det jag längtade efter - vara hemma!
Vi fick fyra dagar ledigt och åkte hem för att träffa familj, släkt och vänner.
Även om det blev kort och intensivt så var det härligt,
tänk vad mycket man kan hinna med under en helg!
Började med ett välsignat knytkalas,
fortsatte med gammaldagstorg med fikastunder med både vänner och familj,
hann även vara en kväll på underbara Bråthällan med hav, sand och vind och givetvis släktträff!
Söndagens tur med mannen till sommarstugan med fikastund och bastubad var som en miniretreat - lugnt, svalt och alldeles underbart (men bastun var varm!),
kvällen avslutades med goda vänner på besök.
Idag hann jag med att föra barnen till ett nöjesfält, hämta material från jobbet och shoppa på stan med mor, syster och systerdotter inklusive obligatorisk fika och fotografering vid nedre torget (tack T för att du tog bilden!)
När jag gick på stan ringde en vän och funderade om jag satt på Åland och hade tråkigt, hon tänkte ringa och muntra upp mig!
Tänk vilka vänner och vilken familj jag har!
Nu orkar jag garanterat med en dos Åland igen!
Helgens visdomsord fann jag i en butik i Jakobstad:
Rikedom är inte att ha många saker
- det är att sakna lite!
Och jag konstaterar att jag saknar lite - jag har en underbar familj,
både min ursprungliga och min nuvarande och otroligt fina vänner!
Vad mer behöver man?
Tack för alla uppmuntrande ord kära vänner, må så gott och njut av allt fint runt omkring er!

2 kommentarer:

Inger sa...

Ja, just det, Du är i mina tankar nu som då.

Monika sa...

Tack för det vännen! Det värmde att du ringde och jag får verkligen känna glädjen i att ha vänner en tid som denna, sms, fb-meddelanden, kommentarer här och telefonsamtal gör allt lite lättare!