fredag 7 oktober 2011

Enkel fredag


Fredag förmiddag, har varit uppe en stund men inte kommit så långt ännu...
Har kokat kaffe (!), chattat med min mamma - hon skulle och shoppa med en av systrarna idag, tänk om jag kunde ha hängt på....

Brasan brinner i öppna spisen och jag plockar fram boken som kom igår på posten. Fri att leva enkelt av Richard Foster. Har läst några kapitel och den verkar lovande. Inte så där enkel enkelt utan den kompicerade enkelheten...
Jag tror att det finns mycket att lära i de många paradoxer som omger oss. T.ex. att det är svårt att leva enkelt, att man får av att ge...

Solen lyser in genom fönstren och stormen där ute håller på att bedarra, ska läsa en stund, sen fixa lunch till sonen som ska på jobb och så kanske jag tar en tur till stan och väntar på att mannen slutar jobba så vi får ta vår fredagsfika på stan som vi brukar.


Skön helg önskar jag er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade varit trevligt med shopping-sällskap men.....tyvärr lite långt emellan oss!
Ser så skönt ut med fötterna "i spisen"! Har du stickat sockorna själv?
Ja, "enkelheten" är svår ibland !
Kram från din mor!