lördag 22 december 2012

Lucka 22

Ligger på soffan i köket och njuter. Brasan i spisen falnar och ute sänker sig en magisk skymning över det julkortsliknade landskapet. Ett ensamt ljus lyser på bordet. Barnen, de två som är hemma, trotsar kylan och är ute för att få lite frisk luft. Jag har hunnit stöka en del idag och har ambition att ännu hinna med något. Men vår plan verkar fungera, stressen känns långt borta och jag njuter av det som görs. Allt är inte städat och pyntat men det känns inte som det viktigaste. Idag hade vi (efter lite tekniska problem) skypefika med min mamma som bor långt borta och vi förbereder oss för en uppesittarkväll med goda vänner i morgon. Gemenskap känns som ett ledord under julen. Nu är pausen slut och jag ska försöka komma mig till butiken innan de stänger idag. Ha en skön lördag!





Inga kommentarer: