söndag 16 augusti 2009

Humle 09


Igår var det så dags för humlefestivalen igen.
Jag vet inte för hur mångte gången jag var med,
men många gånger har det blivit genom åren.

Humle är ett ställe som jag har många minnen förknippade med,
läger, konferenser, festivaler och mycket annat...

Nu är Humlefestivalen mer riktat till en yngre publik,
men vi är många som fortsätter att komma med år efter år.

Vi träffar vänner och bekanta, lyssnar på bra musik, fikar och ser hur den yngre generationen får var med om - Humle!

Vi satt ett gäng "gamlingar" och njöt av kvällen,
det var Gitta och Beni, Gunilla och Peter, Sara och Gustav
och många fler.
Flera av oss har många festivaler i bagaget och
vi har under åren varit mer eller mindre engagerade i projektet.
Nu är vi här med förevändningen att våra barn är här,
men jag ser på oss att vi njuter av att igen få vara
här och ta del av den speciella atmosfär som finns på Humle.

Runt caféborden hann vi diskutera djupa teologiska frågor, skratta, dricka kaffe och te - och bara umgås!

I stora tältet då? Ja, många duktiga och fina band uppträdde och spred mycket glädje, men för mig personligen så var Mikael Svarvar med band den stora behållningen - Finlands svar på Andrae Crouch, han håller inte konsert, han har gudstjänst! Att sedan få fortsätta fira gudstjänst med nattvard kändes helt rätt.


Är vi där när vi fyllt 70 år?
Det hänger nog uteslutande på om det finns människor som orkar fortsätta arrangera festivalen, och det hoppas vi på!

(Bilderna i inlägget är tagna av Filip)

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att ses och få fundera på livet! Vi ses igen om int förr så nästa år... Gunilla