torsdag 31 mars 2011

Jag fick en sång


När jag var ute och gick en kväll fick jag en sång!
Jag hade gått och grubblat och funderat på ett och annat
- inga stora och allvarliga frågor
men tillräckligt för att jag skulle känna oro
Mitt i allt grubblande hör jag att jag går och sjunger!
jag hade inte medvetet börjat sjunga
och det var inget smått nynnande för mig själv
utan jag sjöng:

På dig min Gud förtröstar jag
när oro skymmer min morgondag
för jag vet Du är trofast emot mig
När svårigheter omger mig
så är jag ändå trygg hos Dig
för jag vet att Du aldrig lämnar mig

Är det natt eller dag
Herre på dig förtröstar jag
Gud Du är alltid nära mig
ingen förändring finns hos Dig
Du är densamme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund
Du som står fast vid ditt förbund
Min klippa är Du
allsmäktig Gud
jag ärar Dig

Min oro kom av sig och stegen blev lättare,
det var bara att tacka och ta emot sången
- den var precis vad jag behövde!

Inga kommentarer: