måndag 4 april 2011

Utmanad


Har fått en utmaning av HannazLiv att skriva åtta saker om mig själv
som inte så många vet...


1. När jag var barn önskade jag mig, och fick, en Holly Hobbie docka - den som ni ser på bilden. Den följde med mig nästan överallt och jag har den ännu i säkert förvar!

2. I gymnasiet gick jag en textil linje där jag sydde, vävde och knypplade! En del av alstren som jag skapade har jag kvar och känner viss stolthet över idag!

3. Älskar att sitta längst fram i en båt och njuta av havet och vinden!

4. Har sjungit i kör sedan jag var barn, EKUS, Credo, Betaniakyrkans ungdomskör, Oikumene och Ichtys är några av dem!

5. Något av det skönaste jag vet är att ligga på bryggan vid sommarstugan efter att ha bastat och badat, ligga där och titta på sommarhimlen och höra vattnet som kluckar och måsarna som skriker - något att längta till!

6. Tycker om att gå i en storstad - alla människor, ljudet, sorlet, att känna mig som en i mängden bland alla okända människor.

7. När jag kom hem i somras efter att ha varit borta länge, lärde min man mig att dansa Argentinsk tango - något som jag velat att vi skulle lära oss och nu hade han lärt sig det här hemma i sin ensamhet och lärde sedan mig det - till smäktande musik! Det är kärlek det!

8. På tal om kärlek... jag och mannen har varit gifta i 20 år i sommar och nu har vi, just idag, bokat en liten tripp till en romantisk storstad i sommar - bara för honom och mig!

....och så var det bilden på mig - och mannen i mitt liv!

4 kommentarer:

HannazLiv sa...

Tack!
Det är roligt att läsa lite mera om dom som bloggar...
Jag älskar åxå villalivet, och håller på att gå ihjäl nu i väntan på sommaren!!
Ha en bra dag!
Kram// Hanna

monica sa...

Roligt att läsa. Låter härligt med en trip på tu.

Anonym sa...

Har du verkligen kvar den dockan?Kul att du sparat den! Minns du hur gammal du var när du fick den eller var vi bodde då?
Kram mamma

Monika sa...

Jag minns inte exakt hur gammal jag var men vi bodde på Alnö så typ 10-11 år kanske!