tisdag 6 november 2012

Pre-christmas-mood


Dimman ligger tjock över fält och ängar. Temperaturen kryper ner under noll och tunna spindeltrådar som fångat fukten bildar girlander mellan grenar och blomsterstänglar. I butikerna har man plockat fram julpyntet redan men jag föredrar naturens eget pynt än så länge. Går in och kokar mig en kopp te och får en nybakt muffins av tre fnittriga flickor. Fast klockan ännu inte är mycket lägger sig skymningen. Jag sätter eld i öppna spisen och tinar mina frusna fingrar på den varma tekoppen samtidigt som jag värmer tårna mot elden. Känner att det börjar bli dags att gå in i "pre-christmas-mood" med allt som det innebär! 

Pre-christmas glädje till dig!

1 kommentar:

MammaMia sa...

Här har vi också börjat nåt smått, hur god är inte den första glöggkoppen!:)