fredag 9 november 2012

Tack och lov - det är fredag!

Kommer ut från vårdcentralen efter dagens sista praktikbesök. Det blev en kort och intensiv arbetsdagdag. Hann inte med någon lunch men har sedan frukosten i morse fått i mig ett digestivekex, en kopp te, en rejäl bit tårta (bra med kollegor som fyller år!), en surskorpa med pickles på (nödproviant) och nyss blev jag bjuden på kaffe och en banan - så svälter gör jag inte men lunchen saknas helt klart. Sätter mig i bilen och kör iväg. Hjärnan kopplar om från arbete till familj och på den korta vägen in till stan hinner jag prata med mannen, dotter A, mannen igen, ringer sonen som inte svarar, ringer dotter E, ringer sonen igen som svarar. När jag avslutar det sista samtalet ser jag polisbilen, just det... man ska INTE prata i telefon och köra bil. (som tur var såg inte polisen mig) Lovar mig själv att sluta prata i telefon när jag kör... På stan varvar dotter E och jag flera av stadens affärer på jakt efter en vinterjacka. Till slut blir det den jacka hon redan tidigare sett ut åt sig, men det är bra att kolla så att det inte finns någon bättre/billigare i en annan affär före man slår till. Sonen som ska ha nya vinterskor kommer in till stan, han köper de första han provar i den första affär han går in i... likheten med sin far är slående! Barnen tar den ena bilen och åker iväg, mannen och jag tar försenad lunch/fika och åker sen för att handla mat. Hinner på väg hem även besöka två andra affärer på jakt efter en farsdagspresent och en födelsedagspresent som dotter A behöver till i morgon. Första hittades, inte den senare. Kommer till slut hem och landar i soffan där dotter A sitter och ser på tv. En timme senare slår jag upp ögonen - hoppsan, jag somnade visst en stund... Tack och lov att det är fredag! Nu blir det en tur ut i friska luften, sen bastu och till sist lite fredagsmys med frysta blåbär och varm kolasås.

Trevlig helg alla vänner!

Inga kommentarer: