torsdag 28 augusti 2014

Lata somrar sätter sina spår


Visst är det härligt på våren att så. Drömmen om ett fint trädgårdsland där grödorna växer på rad och inte ett ogräs i sikte. Sen kommer sommaren. Då är det allt annat än trädgårdslandet som lockar. Speciellt somrar som den som nyss gick. När det är närmare 30°c ligger jag hellre på bryggan vid sommarstugan än står på knä i landet och rensar. Torkan denna sommar gjorde mitt trädgårdsland allt annat än frodigt. Lökarna torkade bort och de som ännu är i liv är väldigt små, bara aningen större än de jag satt ner. Morötter bör man gallra om de ska växa till sig. Det har inte heller blivit mycket av det, så nu är det trångt om i morotsraderna. Jag har nu dragit upp en del och ja, som snacks duger de kanske men att koka eller riva dem är ingen större idé. Undrar hur länge än de växer till sig de som nu fått mer utrymme? Jaja, man kan inte lyckas med allt... :)



1 kommentar:

Inger sa...

Så där små är mina morötter också...