söndag 25 januari 2009

Skaparglädje!


Än en gång har jag blivit påmind om varför det heter "skaparglädje"! Jag har denna helg tagit fram symaskin, nål och tråd för att försöka sy en Tilda-ängel. Det är en tid sedan jag sydde något senast, men jag kände - genast jag började på - igen den glädje som händernas skapande ger mig. Den har alltid funnits hos mig, men vissa perioder har den fått slumra till förmån för mycket annat som måste göras. Men NU har jag tänkt att jag ska låta den få ta plats igen. Det är inte alltid slutprodukten som räknas, utan själva skapandet. Det är också roligt att se att vi alla i familjen har samma behov och glädje av att skapa, denna helg har än en gång visat det.

Dagens te och kaffepaus avnjöts på Kimholmen tillsammans med mannen, sommarnöje i vinterskrud mötte oss där.

1 kommentar:

Inger sa...

Jag har en hel mönsterbok med Tilda änglar och flera hyllor med bomullstyger som bara väntar på att bli använda....