måndag 26 januari 2009

Systra mi

Jag är välsignad med tre systrar! Idag har jag ätit lunch och fikat med min äldsta syster. Det var så roligt! Hon har funnits med mig hela livet, även om vi under olika perioder varit längre ifrån varandra av olika orsaker, så har hon alltid funnits där. Nu sitter hon mitt emot mig på Arlanda restaurangen och vi pratar och skrattar som vanligt. Jag fascineras över hur lika vi systrar är varandra, trots våra olikheter. När våra skratt rungar ut i den annars ganska tysta lunchrestaurangen tänker jag på våra Sjöbergsgener och undrar vad folk tror och tycker, men vi slår oss inte på knäna i alla fall! Vi pratar jobb och livet i allmänhet och vad vi vill göra i synnerhet. Det känns gott att sitta där och jag lämnar henne efter en stund för att ta tåget norrut med en känsla av att ha varit hemma en stund.


Tre av fyra

2 kommentarer:

Margit sa...

Jag både skrattar och gråter.... Nina kommenterade fotot på er andra tre på Gran Can med att ni systrar blir bara mer lik varandra! Att Sjöbergsskrattet slår igenom ibland lär ni nog få leva med!!
Jag är i all fall den stolta modern.

Monika sa...

Det hoppas jag du får fortsätta vara! Kram