tisdag 17 mars 2015

Filt för frusna fötter


Trots att våren är starkt på kommande är vinden ännu kylig och när tröttheten slår till är det skönt att ta en lur på soffan och dra en filt över sig. Jag har en förkärlek för filtar och täcken med tyngd i. Det ska kännas att man har något på sig. Hittade denna underbara yllefilt på loppis idag för en struntsumma. Den var ren och hel. Men jag ska nog ändå köra den i maskin på ylleprogram. Det har jag gjort med andra gamla yllefiltar och de blir som nya då. 

Glömde annars min mobil hemma idag när jag åkte till stan. Som vanligt när det händer blir jag först lite -OJ hur ska det nu gå... Så van har jag blivit att alltid ha den med. Men OJ vad skönt det är att "glömma" den ibland. Såg på människor istället för på min mobil när jag åt min lunch på stan. Funderade på allt möjligt när jag körde bil utan att behöva undra vem det var som ringde eller skickade meddelande när det plingar till. När jag kom hem hittade jag telefonen och inte en hade ringt eller skickat något! Ska försöka bli bättre på att glömma den framöver också....

Ha det gott igelkott! 

1 kommentar:

adina sa...

Hej!
Vad härligt med en värmande filt. Bra att ha till allt möjligt - och snygg är den också!
Jag hoppas allt är bra hos er. Vill gärna träffas snart igen. Kanske helgen efter påsken? Vi får höras...

Ha en solig och skön dag! Kram - Gunilla