måndag 16 mars 2015

Som om vintern aldrig fanns

Solen strålar från en klarblå himmel och det känns som om vintern aldrig funnits. Nu har ju faktiskt årets vinter varit av det kortare slaget och jag antar att det kommer fler kalla dagar ännu. MEN. Nu tänker jag börja med våren vare sig det kommer snö eller inte. För att kunna börja odla tidigt har jag i år tänkt anlägga en varmbänk. Hade en hög gammalt tegel som nu är staplat i en rektangulär "låda" som jag ska fylla med fårdynga och halm som får brinna ihop och alstra värme till mina planteringar. Har aldrig gjort det här förr så det blir intressant att se hur det lyckas. Jag kan återkomma senare med mer detaljer om hur jag gjort och om det grott... :) När man jobbat får man äta! Dagens eftermiddagsfika intogs på finbänken som fått komma ut på verandan. Gårdagens smörgåstårta som vi fick med oss från ett kalas smakade smaskens kan jag lova! Fortsättningsvis är ljusblå en favoritfärg och mina billiga och bra gummistövlar är givetvis ljusblå. Så är också den fina gungstolsmattan jag fyndade hos en loppisförsäljare här om dagen! 









Skön vecka önskar jag dig! 

1 kommentar:

Jimmy sa...

Hej fina gummistövlar du har på dig tycker jag ☺☺😊😊