fredag 19 mars 2010

Välsignelse


Att önska någon annan Guds beskydd och välsignelse är det bästa vi kan ge varandra! Vad annat kan vi ge som egentligen har någon betydelse? Pengar ger i sig inte välsignelse, även om de kan komma till välsignelse rätt använda. Saker lika så. Så att ge av den gudomliga välsignelsen till varandra är den bästa och den största gåvan.

Just nu är mitt liv inne i en intensiv men intressant period. Jag har många tankar och funderingar och även mycket som jag konkret måste få gjort. Vårt palats är, för att citera Bo Kaspers orkester, ett fullkomligt kaos. Dottern har lurviga mysstrumpor på sig till skolan "för det fanns inga rena i lådan", lådor för mjölkburkar och återvinningspapper svämmar över. Mattorna från köket kastade jag ut på trappan här om dagen i hopp om att hinna städa men efter två dagar tog mannen in dem igen - golvet i köket är fortfarande ostädat. Mitt mantra är: det blir lugnare - snart! Det tror jag fortsättningsvis på! Mitt i allt detta blir jag glad över kända och okända människors önskan om Guds beskydd och välsignelse här på bloggen, tack!

(Bilden är tagen av vår äldre dotter)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skön bild att vila ögona på när kaoset är runt än. Det är ungefär lika här, sååå svårt att få färdigt...städa, tvätta, blomjord... Å mitt i allt detta är vi så tacksamma för allt och alla vi har runt oss. Kram Nanne