fredag 16 december 2011

Lucka 16 - nötkräm

Många bäckar små...
Alla kan vi hjälpa den som lider nöd på något sätt, inte bara nu i jultid utan året om. Det behöver inte vara stora saker för oss, men tillsammans med andra kan det bli stort. Själv har jag olika projekt jag stöder, vissa kontinuerligt andra då och då. Nu skriver jag det här inlägget för att göra en liten insats för de barn som svälter. Du har kanske andra sätt att dela med dig, fortsätt med det 
- alla sätt är bra! 

Foto:UNICEF
Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsrik mat. Saker som vi tillsammans kan leverera.

Den här bloggposten är mitt sätt att bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider undernäring ska kunna överleva.

Har du också en blogg och vill bidra? Hämta material här!

Tillsammans räddar vi barns liv!

Inga kommentarer: