onsdag 18 mars 2009

Datanörd?

-Läget?
-Under kontroll, har jobbat idag, du då?
-Trött men ok, idag har...

Dator och bredband har förändrat och förbättrat mitt liv avsevärt!

Ja, alla dagar är jag väl inte så glad åt den här maskinen som tar mycket av min och andras tid - MEN nu har jag nästan daglig kontakt med mamma som ändå bor långt bort. Det som tidigare i bästa fall blev ett samtal i veckan per telefon är nu en mer kontinuerlig relation där vi ibland chattar och ibland ser på varandra och pratar via skype.

Kokar kanske en kopp te och ringer upp mamma på skype, sen sitter vi och pratar och fikar nästan som om hon skulle sitta här hos oss. Barnen kan komma förbi och hälsa och säga några ord. Ja, jag må väl vara en datanörd då, men jag uppskattar den här tekniken då den ger mig mamma i vardagsrummet dagligen - om jag vill!

2 kommentarer:

thildas sa...

Lite datanördar kan vi nog alla vara :-) Det är bara kul..

Margit sa...

Jag håller helt med "datanörden"! Det gäller att använda sig av tekniken då det passar en! Tack vare Skypen och Facebook och Bloggen kan vi hålla kontakt över land och hav. För att sätta sig framför webbkameran får man ju kamma till sig lite...man vill ju se hyfsad ut och kramarna får man ju känna in, jag uppskattar detta!
Skönt att ha denna möjlighet!
Kram mamma!