måndag 1 december 2014

Lucka 1 - enkelhet


Välkommen till årets julkalender modell ljusblå. Få se om jag får till en lucka varje dag nu när jag verkligen borde ha tid för det... :) Dagarna går förvånansvärt fort nu när jag är ledig. Jag håller mig sysselsatt och trivs för det mesta bra med att vara hemma, även om jag är lite för social för att vara ensam så mycket. Men det finns vänner att hälsa på och bjud in så det ordnar sig med det också. 

Jag vill i denna lucka slå ett slag för enkelheten. Ibland är det enkla det bästa tycker jag. En naturlig gran utan massa glitter, en enkel prydnad och inte tio. Enkelhet skapar frihet. Enkelhet kan också vara en enkel handling i kärlek istället för tio stressade, halvhjärtade handlingar. Enkelhet kan vara ett tänt ljus och en kopp kaffe eller te med en vän. Oftast ser man det vackra bättre när det finns tomhet omkring. 

En skön och enkel adventstid önskar jag er!


Inga kommentarer: