torsdag 18 december 2014

Lucka 18 - kreativitet


Kreativitet behöver tid och utrymme. Under tider av stress har jag svårt att vara kreativ. Det blir ett problem eftersom kreativitet är ett behov hos mig och när jag inte får utlopp för den känner jag mig halv. Nu när jag är ledig har jag däremot tid, kanske det är därför jag trivs så bra just nu? Jag är hel när jag får vara kreativ. Idag var både äldsta dottern och jag kreativa hela dagen. Vi höll till i köket och pysslade var och en med sitt, hjälpte varandra ibland och trivdes tillsammans. Vi liknar varandra mycket med just detta. Vi går ibland upp i vårt skapande så till den grad att vi glömmer att äta. Men vi fick mat i oss till slut och kunde nöjda se på vårt resultat när dagen var slut. Problemet är att en del annat blir ogjort och det blir ganska stökigt. Men som dottern sa: Jag tycker det är bra att vi har ett sådant hem som det får vara lite stökigt i... Och jag håller med. Om jag vill ha ett perfekt städat hem kan jag inte vara så kreativ som jag vill vara - och jag vet helt klart vad jag väljer av de två alternativen! 


Igår var jag kreativ med kameran och bilden ovan är en av de jag tog.

Inga kommentarer: